Maj to ostatni miesiąc kampanii z Iggim Popem promującym piwo Tenczynek Marakuja. Nie jest to jednak koniec – hasło #NieWstydźSię pokazało, że można zrobić coś dużego na styku reklamy i akcji społecznej w ważnym temacie.

Piwo z marakują?

Nie byłem przekonany do tego pomysłu. Sebastian Jabłoński, główny piwowar Browaru Tenczynek, namówił mnie do spróbowania. Byłem zaskoczony – to wciąż piwo, nie produkt piwopodobny! Wiedziałem, że trzymam w ręce produkt totalny, jakościowy, bardzo orzeźwiający, ale jak sprawić, żeby sięgnął po niego tradycyjny piwosz, gustujący w stylach typu lager, pils czy nowofalowe IPA?

Potrzeba było nam twarzy tego piwa, autentycznej. Giełda nazwisk była szeroka, ale wciąż nam czegoś brakowało. Wtedy rzuciłem pomysł:

Iggy Pop

Mam taki zwyczaj, że większe imprezy w moim domu kończę kawałkiem Iggiego. Ze względu na duży sentyment do jego utworów było to jakieś moje (na tamtą chwilę wydawało się nierealne) marzenie, aby zrobić takie połączenie reklamowe.

Moi współpracownicy pukali się w głowę. „Iggy Pop? Do małego browaru w Tenczynku, gdzieś na końcu świata? Skąd weźmiemy na to pieniądze? Po co Iggy miałby to robić?”. Zaryzykowaliśmy, poszedł mail do menedżera, a splot okoliczności, o których mówię w filmie, sprawił, że Iggy przyjął tę ofertę.

Janusz Palikot o kampanii Iggy Pop x Tenczynek Marakuja

To było jakieś szaleństwo! Szybko powstała koncepcja spotu, kręconego w Polsce i w USA. Pandemia nie pomagała w realizacji projektu, ale w końcu powstała finalna wersja reklamy.

Iggy Pop w reklamie Tenczynek Marakuja #NieWstydźSię

Padła kwestia hasła reklamowego. Z mojej strony buntownicze „Marakuja i nie ma chuja”, ale menedżer Iggiego się na to nie zgodził. Z ich strony pojawiła się propozycja „Nie wstydź się!” (Don’t be shy!). I to było hasło, które zarówno nawoływało do otwarcia się na nowe smaki, takie jak piwo z marakują, ale było też spójne z osobą Iggiego Popa i jego stosunkiem do świata czy konwenansów.

Kadr ze spotu z Iggim Popem

#NieWstydźSię

Hasło otworzyło nam oczy. Ludzie wstydzą się tylu rzeczy! Pochodzenia, wyglądu, swojego zawodu, stosunku do życia. Wiele osób wpędza się w kompleksy, nie umiejąc żyć w zgodzie z samym sobą. Kampanię z Iggim poprzedziliśmy więc emisją krótkich filmów (tzw. gadających głów), w których przedstawiliśmy nieszablonowe postacie i ich krótkie historie.

Agnes – wielokulturowa modelka
Bracia Antek i Marek, cieśle, którzy jeszcze po sobie nie poprawiali
Nicolas, artysta z brakiem poczucia obciachu
Gosia, wolna dusza, nie wstydzi się swojej drogi życiowej

Obejrzyj wszystkie spoty z cyklu #NieWstydźSię

Poszliśmy dalej. We współpracy z Noizz powstały artykuły o akceptacji samego siebie, głównie w obszarze wyglądu i ruchu body positive.


Zdjęcie z artykułu Noizz. Daniel Chomicz
Foto: Ania Bystrowska / warsawwitches.com

Noizz: Namówiliśmy różnych Polaków do pokazania, że nie wstydzą się swojego ciała

Noizz: Czego wstydzą się Polacy i jak radzą sobie z kompleksami [QUIZ]

Jak to się skończy?

Czas pokaże, bo jesteśmy na początku tej drogi, ale bez wątpienia to jest absolutny nokaut na rynku alkoholowym.

Dzięki Iggy!

Komentarze

Aby zapewnić najwyższą jakość usług strona wykorzystuje pliki cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka Prywatności

Polityka plików „cookies”: korzystając ze strony Janusza Palikota akceptujesz zasady zawarte w niniejszej polityce prywatności: Po co nam cookie? Cookies używamy w celu optymalizowania korzystania ze stron www oraz również w celu gromadzenia danych statystycznych/analitycznych, do identyfikowania sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Dane te dają możliwość ulepszania funkcjonalności, struktury i zawartości stron www, oczywiście z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika. Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików cookies są zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych akcji na rzecz użytkownika. Dane zawierające informacje osobowe są zaszyfrowane, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym. Akceptowanie plików cookies nie jest obowiązkowe! Możesz samodzielnie zmienić warunki przechowywania lub uzyskiwania dostępu do cookies za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w Twoim urządzeniu. Janusz Palikot nie odpowiada za zawartość plików cookies wysyłanych przez inne strony internetowe, do których linki umieszczone są na naszych stronach Zaufani Partnerzy Korzystając ze strony możesz otrzymywać pliki cookies pochodzące od Zaufanych Partnerów. Mogą oni korzystać z plików cookie do celów reklamowych, analitycznych i statystycznych. Strona wykorzystuje oprogramowanie analityczne od Zaufanych Partnerów (Google Analitics, Facebook), zamieszczając w urządzeniu końcowym Użytkownika kody umożliwiające zbieranie danych o nim. Janusz Palikot

X