Maj to ostatni miesiąc kampanii z Iggim Popem promującym piwo Tenczynek Marakuja. Nie jest to jednak koniec – hasło #NieWstydźSię pokazało, że można zrobić coś dużego na styku reklamy i akcji społecznej w ważnym temacie.
Piwo z marakują?
Nie byłem przekonany do tego pomysłu. Sebastian Jabłoński, główny piwowar Browaru Tenczynek, namówił mnie do spróbowania. Byłem zaskoczony – to wciąż piwo, nie produkt piwopodobny! Wiedziałem, że trzymam w ręce produkt totalny, jakościowy, bardzo orzeźwiający, ale jak sprawić, żeby sięgnął po niego tradycyjny piwosz, gustujący w stylach typu lager, pils czy nowofalowe IPA?
Potrzeba było nam twarzy tego piwa, autentycznej. Giełda nazwisk była szeroka, ale wciąż nam czegoś brakowało. Wtedy rzuciłem pomysł:
Iggy Pop
Mam taki zwyczaj, że większe imprezy w moim domu kończę kawałkiem Iggiego. Ze względu na duży sentyment do jego utworów było to jakieś moje (na tamtą chwilę wydawało się nierealne) marzenie, aby zrobić takie połączenie reklamowe.
Moi współpracownicy pukali się w głowę. „Iggy Pop? Do małego browaru w Tenczynku, gdzieś na końcu świata? Skąd weźmiemy na to pieniądze? Po co Iggy miałby to robić?”. Zaryzykowaliśmy, poszedł mail do menedżera, a splot okoliczności, o których mówię w filmie, sprawił, że Iggy przyjął tę ofertę.
To było jakieś szaleństwo! Szybko powstała koncepcja spotu, kręconego w Polsce i w USA. Pandemia nie pomagała w realizacji projektu, ale w końcu powstała finalna wersja reklamy.
Padła kwestia hasła reklamowego. Z mojej strony buntownicze „Marakuja i nie ma chuja”, ale menedżer Iggiego się na to nie zgodził. Z ich strony pojawiła się propozycja „Nie wstydź się!” (Don’t be shy!). I to było hasło, które zarówno nawoływało do otwarcia się na nowe smaki, takie jak piwo z marakują, ale było też spójne z osobą Iggiego Popa i jego stosunkiem do świata czy konwenansów.
#NieWstydźSię
Hasło otworzyło nam oczy. Ludzie wstydzą się tylu rzeczy! Pochodzenia, wyglądu, swojego zawodu, stosunku do życia. Wiele osób wpędza się w kompleksy, nie umiejąc żyć w zgodzie z samym sobą. Kampanię z Iggim poprzedziliśmy więc emisją krótkich filmów (tzw. gadających głów), w których przedstawiliśmy nieszablonowe postacie i ich krótkie historie.
Obejrzyj wszystkie spoty z cyklu #NieWstydźSię
Poszliśmy dalej. We współpracy z Noizz powstały artykuły o akceptacji samego siebie, głównie w obszarze wyglądu i ruchu body positive.
Noizz: Namówiliśmy różnych Polaków do pokazania, że nie wstydzą się swojego ciała
Noizz: Czego wstydzą się Polacy i jak radzą sobie z kompleksami [QUIZ]
Jak to się skończy?
Czas pokaże, bo jesteśmy na początku tej drogi, ale bez wątpienia to jest absolutny nokaut na rynku alkoholowym.
Dzięki Iggy!